"

19 Kas 2014

En kolay kol pervazı....


 Gömlek giymeyi çok sevmeyen ben,dikiş dikmeye başlayalı gömlek giymeyi de sever hale geldim.Hatta öyle bir sevdim ki sürekli gömlek dikesim var.Şimdi yine iki parça gömlek biçtim,ilkini dikmeye başladım.))Ama hepimiz biliriz ki gömlek dikmek meşakkatli iştir.Yakası,kol pervazı,düğmesi iliği derken hassasiyet, dikkat ve özen ister.Tabi benim gibi 3 çocukla yapılan dikişler ne kadar pratikse o kadar keyif verir.E ben de seviyorum tabi şöyle uzun uzun titiz kol pervazı yapayım ama zamanınız azsa gömlek dikecek zamanım yok demeyin ve haydi buyrun kolay kol pervazına..
  Eminim,çoğu arkadaşımız bu yöntemi biliyor ya da kullanıyordur.Aslında benim için tamamen uydurma oldu.Kolaylık isteyen veya yeni dikiş öğrenenler için faydalı olabilir diye düşünüp yayınlamak istedim.
    Öncelikle kumaşa kalıbımızı herzamanki gibi sabunla aktarıyoruz.Kolun yan dikişlerini çekmeden pervazı hazırlamamız gerekiyor.Üstteki fotoğraflarda gördüğümüz gibi pervaz işareti olan yerimizi kesip,rahat dönmesi için küçük birer çıt atıyoruz.


1cm den içe kıvırarak makinede çekiyoruz.
Düzünü çevirdiğimiz kolumuzun pervaz bitim yerinden isteğimize göre büyüklükte pile yapıp sık dikişle sabitliyoruz.Ben böyle durumlarda ilik dikişi ayarı kullanıyorum.Gayet düzgün ve sağlam oluyor.
Evet bu kadar.Kol pervazımız hazır.İster manşet takın,isterseniz yine içe kıvırıp dikerek çıtçıt yada düğme kullanın.Kolumuz, yan dikişlerini de çektikten sonra gömlekle birleşmeye  hazır.Ben kot bir tunik gömlek dikmekteyim.Herkese de yolunda giden en kolayından bol dikişler dilerim ,hoşçakalınn...)))

2 yorum:

  1. Hakkaten kolay yöntemmis denerim ben bunu tesekkurler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten kolay oluyor,tavsiye ederim sevgilerr..))

      Sil